Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Punca X Datang Haid

Klik Sini untuk cara lancarkan haid secara tradisinal dan moden. Ketika siklusnya tidak teratur atau malah terlambat maka kamu perlu waspada.


Punca Lambat Datang Haid Tapi Tak Hamil Ini 9 Sebabnya

Apa punca lewat haid selain mengandung ya Sebenarnya memang banyak punca lewat haid selain mengandung yang selalu berlaku kepada wanita.

Punca x datang haid. Lagipun baru saja pakai suntikan perancang. Keruh Kebiasaannya mula-mula datang haid berwarna hitam kemudian berubah kepada merah kemudian antara merah dan kuning kemudian kuning dan akhirnya keruh yakni antara putih dan hitam. Apakah warna darah haid.

Asyqar warna antara merah dan kuning 4. Bulan pertama awal kedua lambat ketiga awal balik. Saya menerima email dari seorang wanita sekembalinya saya dari bercuti di Kuala Lumpur.

Kali terakhir saya kedatangan darah haid pada bulan April 2011. 9 Punca Lambat Datang Haid Yang Wanita Perlu Tahu. Kebanyakan wanita mempunyai kitaran setiap 28 hari bermula daripada kali pertama keluar darah haid sehingga menopaus.

1 Selalu mengambil ubat-ubatan. Wanita yang lambat datang haid lebih daripada tiga kitaran berturut-turut mengalami kondisi yang dipanggil amenorea. Haid yang normal adalah salah satu tanda aras kesihatan seseorang wanita.

Terdapat wanita yang keliru apabila membuat ujian UPT dan mendapat keputusan negatif tetapi haid tidatk datang untuk masa yang lama. Itu ayat biasa yang terkeluar dari bibir wanita yang dah berkahwin. Masalah haid tidak teratur tidak boleh dipandang remeh oleh kaum wanita.

Saya ifahsaya last datang haid 5 may 2012 tapi sampai sekarang 11 july 2012 belum datang haid lagisya pun belum kawinsaya risau sbb x pernah2 lambat haidtapi kadang2 perut sya ada skit mcm segugut pinggang pun sakit bila lepas 3hari sakit tu hilangdah sya pun telah pgi jumpa doktor tapi doktor ckp x ada apa2 masalahmcm mna nak cepatkan dtg haid and apa masalah. Amenorrhea juga boleh berlaku akibat pengambilan pil. Punca lambat datang haid ini sebab yang anda mungkin tak tahu.

Saya amat bersimpati dengan masalah yang beliau hadapi. Hati-Hati Telat Datang Bulan Bisa Menandai 10 Penyakit Ini. Badanku makin naik bila nak stabilkan semula hormonku resah gelisah terkilan.

Penurunan berat badan yang drastik ianya boleh menjadikan gangguan hormon dan hormon yang berfungsi menunjukkan tempoh haid bermula telah menunjukkan lebih awal. Punca Wanita Period 2 kali Sebulan. 2 Mengurangkan berat badan secara drastik.

Alhamdulillah kini haid saya telah kembali normal. Eh baru aku perasan bulan ni belum datang haid. Hal ini turut menjejaskan kawal atur hormon untuk kitaran haid dan menyebabkan lambat datang haid atau ketiadaan haid untuk satu tempoh yang lama.

Tidak Datang Haid Selama 6 Bulan. Tiada ubat penyakit awakni hidayahYang ada pil perancang. Tekanan dalam bentuk fizikal dan mental boleh mempengaruhi hormon anda dan seterusnya haid anda.

Jika anda khuatir belum datang bulan setelah berbulan lamanya perhatikan beberapa alasan lambat datang bulan di bawah. Saya sendiri juga pernah ketiadaan haid selama 10 bulan selepas melahirkan anak ke 5 kerana menyusu badan. Saya telah berkahwin pada bulan Febuari 2011.

Terdapat banyak sebab yang boleh menyebabkan haid lewat atau kitaran haid tidak teratur. Kalau tak period langsung anda harus cepat merujuk kepada pakar. Saya ingin bertanya masalah saya.

Kesimpulan Secara ringkasnya punca haid lambat adalah seperti pengambilan pil perancang alat pencegahan kehamilan tekanan hidup kehilangan berat secara mendadak simptom awal menopaus kanser pituitari penyakit kencing manis dan tiroid. Biasanya apabila seorang wanita sedang haid mereka bukan sahaja tidak berasa selesa malah akan mengalami beberapa kesulitan lain seperti perubahan mood sakit senggugut sakit kepala malah ada yang mengalami sakit pinggang period. Punca tidak datang haid.

The period blog. Selama 6 bulan period x pernah datang Duit dah habis jumpa pelbagai doktor pakar. Banyak rupanya faktor haid tak datang haid ni.

Warna-warna darah haid ada lima iaitu. Menurut laman kesihatan Web MD lebih 30-40 wanita yang mengalami pusingan haid tak tetap ini memang mengalami masalah kesuburan. Tetapi jika haid anda datang dan pergi sekejap ada sekejap tak ada ini mungkin petanda anda tidak mengalami ovulasi.

Itu adalah antara tanda awal kitaran haid tak teratur dan terganggu. Satu advantage bagi ibu menyusu untuk menjarakkan kehamilan apabila tidak. Berikut merupakan 12 kemungkinan kenapa masalah lewat datang haid yang wajib perempuan ambil tahu.

Bila anda dalam keadaan tertekanbadan akan mengeluarkan hormon stres yang boleh menganggu ovulasi dan seterusnya memberhentikan haid anda. Wanita yang selalu mengambil ubat-ubatan akibat badan tidak sihat boleh mempengaruhi kedatangan haid. Testimoni Losyen Secret Corea Atasi Punca Haid Tidak Teratur.

Kalau hamil memang tak datang haid langsung selama 9 bulan. Ibu menyusu yang tidak datang haid adalah sesuatu yang normal. Ada 9 sebab wanita mengalami kedatangan haid yang lambat.

Haid kita di kira tak teratur sekiranya tempoh kitaran kita berubah-ubah berturut dalam tempoh 3 bulan dan seterusnya. Walau bagaimanapun kitaran haid yang sihat boleh berbeza-beza antara 21 ke 35 hari bagi setiap kitaran. Haid atau datang bulan merupakan keadaan semula jadi yang terjadi kepada golongan wanita.

Tapi ada sebab lain kenapa haid seseorang tu datang lambat. Haid atau period yang datang lambat adalah menstruasi yang tidak normal sama ada lewat satu atau lebih kitaran haid. Punca Sebenar Haid Anda Datang Lambat.

Ada yang 3 bulan tak datang haid langsung. Selain itu masalah lain juga boleh menyebabkan period tidak datang seperti emosional atau fizikal stress yang melampau berat badan yang turun mendadak sedang mengalami penyakit yang teruk. Senaman yang berlebih-lebihan - Ini juga boleh mengganggu hormon.

Punca- beberapa faktor seperti ketiadaan rahim atau faraj sejak lahir masalah pada gene seperti Turners syndrome ketiadaan lubang faraj untuk haid keluar ketidakseimbangan hormon masalah psikiatri atau stress yang melampau masalah pemakanan atau tidak cukup zat makanan terlalu kurus atau terlalu gemuk penurunan berat badan secara mendadak seperti dlm kes anorexia atau. Tak ada simptom-simptom mengandung pun. Sakit secara tiba-tiba seperti demam panas baru lepas menjalani pembedahan atau sakit yang memerlukan rawatan intensif boleh memberikan tekanan pada tubuh badan seterusnya mengganggu kitaran haid korang.

Haid yang teratur adalah salah satu kriteria kesuburan dan kesehatan seorang wanita. Yeahh adakala kita fikir bila haid datang lambat je mesti mengandung. Haid berlaku apabila telur tidak disenyawakan.

Tekanan yang dialami oleh anda disebabkan kerja atau emosi. Tapi takkanlah mengandung kot.


Haid Tidak Menentu Ketahui Apakah Puncanya Berita Mediacorp


Haid Datang Lambat Selepas Bersetubuh Apa Punca Ia Berlaku


12 Sebab Kenapa Haid Datang Lewat Perempuan Wajib Alert Remaja


Posting Komentar untuk "Punca X Datang Haid"