Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Punca Haid Lambat

Anda tentu risau jika kedatangan haid lewat berbulan-bulan sedangkan anda sering menyemak dan menanda tarikh-tarikh yang sepatutnya datang haid. Klik Sini untuk cara lancarkan haid secara tradisinal dan moden.


Pin On Islamic

Apakah Punca Period Tidak Teratur Kopi Gadis Perapat Facebook.

Punca haid lambat. Jika anda telah membuat ujian kehamilan dan mendapatinya negatif. Walau bagaimanapun kitaran haid yang sihat boleh berbeza-beza antara 21 ke 35 hari bagi setiap kitaran. Di bawah kami theAsianparent Malaysia menyenaraikan 8 sebab mengapa wanita boleh putus haid lebih awal daripada jangkaan.

Haid datang lewat boleh disebabkan oleh penyakit seperti PCOS atau deman panas yang memberikan tekanan fizikal boleh menganggu kitaran haid. Kebanyakan wanita mempunyai kitaran setiap 28 hari bermula daripada kali pertama keluar darah haid sehingga menopaus. Punca haid lambat atau period lambat mungkin tidak diketahui kaum Hawa namun ia boleh menjadi tanda penyakit yang anda mungkin tidak tahu.

Tapi sejujurnya fana bukanlah seorang yang cepat stress ni sebab fana orangnya happy je. Sekiranya betul kemungkinan besar ia punca mengapa haid anda lambat. Jangan panik kalau lambat datang haid.

Tekanan mental boleh mempengaruhi jumlah hormone GnRH yang boleh menganggu ovulasi dan seterusnya memberhentikan haid korang. Secara saintifiknya ini 8 tanda anda mengalami tanda tidak subur. Haid Anda Terlalu Banyak.

Terdapat pelbagai punca bagi haid yang lewat dan mereka adalah berdasarkan tahap kesihatan dan kesuburan ubat-ubat yang diambil serta gaya hidup seseorang. Yeahh adakala kita fikir bila haid datang lambat je mesti mengandung. Haid Datang Lambat Selepas Bersetubuh Apa Punca Ia Berlaku.

Maka haid tersebut lebih lambat. Mengenalpasti punca haid tak teratur dan pilihan cara rawatan yang tepat boleh membantu mengatasi masalah haid tak datang daripada terus berpanjangan. 9 Punca Lambat Datang Haid Yang Wanita Perlu Tahu.

Haid tak lancar boleh beri banyak kesan kepada kehidupan seorang wanita terutamanya bagi wanita berkahwin yang cuba nak dapatkan anak. Berikut merupakan 12 kemungkinan kenapa masalah lewat datang haid yang wajib perempuan ambil tahu. Penyebab haid lewat.

Terdapat banyak punca lewat haid yang boleh dikenalpasti. Lambat Datang Haid Check UPT Negative. Akan tetapi beberapa wanita mungkin saja sering mengalami terlambat haid terlalu cepat atau malah bisa tidak menstruasi selama beberapa bulan.

Pendek kata dari celik biji mata sehingga tidur semula tak putus-putus tugas dan. Dapat membantu permasalahan saya. Punca lambat datang haid ini sebab yang anda mungkin tak tahu.

Bulan pertama awal kedua lambat ketiga awal balik. Ada yang 3 bulan tak datang haid langsung. Sakit secara tiba-tiba seperti demam panas baru lepas menjalani pembedahan atau sakit yang memerlukan rawatan intensif boleh memberikan tekanan pada tubuh badan seterusnya mengganggu kitaran haid korang.

Punca haid lambat sedikit sebanyak sama seperti punca haid sedikit. Mungkin baru baru ini anda baru mencuba jamu atau menjalani rawatan traditional atau intensif untuk menguruskan badan. Sememangnya kelancaran kitaran haid dipengaruhi oleh kadar hormon dalam badan.

Wanita yang putus haid terlalu awal akan menghadapi masalah untuk hamil dan juga meningkatkan risiko osteoporosis kanser ovariusus masalah katarak dan gusi. Jika anda perasan haid anda makin banyak dan lebih heavy beberapa kali kebelakangan ini anda patut tahu bahawa ia adalah salah satu simptom menorrhagia. Masalah haid tidak teratur tidak boleh dipandang remeh oleh kaum wanita.

Mana-mana keadaan yang menjejaskan keseimbangan hormon dalam badan akan secara tidak langsung. Punca Haid Lambat. 9 Punca Haid Lambat Tetapi Tidak Hamil Dan Cara Mengatasinya 930 pm Emalin Mohd 40 Comments Datang bulan atau haid adalah salah satu kedewasaan seseorang wanita.

Pelbagai persoalan mula bermain di minda kerisauan pun jadi memucak. Period Anda Lambat Dan Tidak Teratur Inilah Cara Mengatasinya Kifarah Media. Itu adalah antara tanda awal kitaran haid tak teratur dan terganggu.

Lamanya waktu menstruasi bervariasi antara satu wanita dengan yang lainnya. Waktu menstruasi normalnya terjadi selama 2-7 hari. Jika anda khuatir belum datang bulan setelah berbulan lamanya perhatikan beberapa alasan lambat datang bulan di bawah.

Doktor cakap antara punca period lewat ni sebab kita stress terlalu banyak berfikir lifestyle yang tak berapa nak sihat ataupun badan terlalu letih. Nak-nak lagi bagi wanita yang bergelar seorang ibu. Namun jika menstruasi lama terus terjadi setiap kali datang bulan kondisi ini mungkin menandakan adanya gangguan kesehatan.

Saya belum pernah alami masalah ni. You have just read the. Ini disebabkan hormon estrogen yang semakin berkurang.

Walaupun terdapatnya punca yang boleh menjejaskan mana-mana wanita tidak kira umur terdapat juga punca yang kita akan lebih khuatir berdasarkan umur wanita tersebut. Sekiranya betul kemungkinan besar ia punca mengapa haid anda lewat. Jika terjadi sesekali menstruasi yang lebih lama daripada biasanya mungkin bukan disebabkan oleh sesuatu yang berbahaya.

Secara ringkasnya punca haid lambat adalah seperti pengambilan pil perancang alat pencegahan kehamilan tekanan hidup kehilangan berat secara mendadak simptom awal menopaus kanser pituitari penyakit kencing manis dan tiroid. Ada beberapa punca haid lambat yang perlu anda ketahui. Itu ayat biasa yang terkeluar dari bibir wanita yang dah berkahwin.

15 PUNCA HAID DATANG LEWAT. Punca period lambat yang seterusnya ialah kerap keletihan. Di bawah kami akan huraikan definisi simptom punca haid lambat faktor risiko diagnosis dan rawatan untuk panduan wanita yang datang haid lambat.

Punca Lambat Datang Haid Tapi Tak Hamil Ini 9 Sebabnya. Hormon prolaktin yang berlebihan menghalang pengeluaran telur dan seterusnya menyebabkan haid anda lambat berbulan-bulan lamanya. Umumnya siklus menstruasi yang normal berlangsung selama 24-38 hari.

Tapi ada sebab lain kenapa haid seseorang tu datang lambat. Punca Lewat Haid Perlu Dikenalpasti. Ini kerana haid yang normal menunjukkan tahap kesuburan anda berada pada tahap yang baik.

Perubahan kitar haid sememangnya sesuatu yang merisaukan golongan wanita. Haid kita di kira tak teratur sekiranya tempoh kitaran kita berubah-ubah berturut dalam tempoh 3 bulan dan seterusnya. Haid Tidak Teratur.

Bagi wanita yang sudah berkahwin kedatangan haid dengan kitaran yang normal dan tetap juga memudahkan pasangan suami isteri untuk merancang kehamilan. 8 Tanda Tidak Subur Bagi Wanita. Dewasa ini rutin harian seorang wanita adalah sangat memenatkan.

Selalunya hari pertama saya haid 7hb dan paling lambat pun 8hn atau 9hb untuk sepanjang tahun initetapi untuk bulan disember ini sehingga ke hari ini 12122011 saya belum datang haidHarap En. Untuk pengetahuan anda selalunya kelewatan datang haid bukanlah satu perkara yang merbahaya tetapi jika berulang kali ia terjadi dan ujian kehamilan tetap negatif doktor ini cadangkan untuk berjumpa dengan doktor yang sepatutnya untuk mengetahui punca kelewatan itu. Sebelum memutuskan menggunakan obat-obatan untuk melancarkan menstruasi Anda mungkin ingin terlebih dahulu mencari cara alami agar menstruasi.

Punca Haid Yang Tidak Teratur Yanieyusuf.


Mesti Baca 11 Tanda Awal Kehamilan Tanda Tanda Kehamilan Kehamilan Tes Kehamilan


Macam Mana Nak Kira Kitaran Haid Yang Betul Women Online Women Online Magazine


Banyak Kesalahan Dalam Memberikan Saran Kesehatan Palsu Yang Harus Anda Abaikan Blog


Posting Komentar untuk "Punca Haid Lambat"