Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Punca Haid Tidak Datang

Ada banyak punca haid tak teratur ni. Tak ada simptom-simptom mengandung pun.


Masalah Haid Tidak Teratur Klinik Keluarga Koskam Hq Facebook

Stres Penyebab tidak haid 1 bulan yang pertama karena stres jangka panjang atau intens yang kemudian memengaruhi bagian otak yang mengontrol hormon reproduksi.

Punca haid tidak datang. Darah haid yang sedikit dan tidak lancar boleh disebabkan oleh pelbagai punca seperti berikut. Alhamdulillah kini haid saya telah kembali normal. Tidak Datang Haid Selama 6 Bulan.

Punca tidak datang haid. Amenorrhea juga boleh berlaku akibat pengambilan pil-pil hormon seperti pil perancang. Satu advantage bagi ibu menyusu untuk menjarakkan kehamilan apabila tidak.

Punca Haid Tidak Teratur. Masalah haid tidak teratur tidak boleh dipandang remeh oleh kaum wanita. Manakala jika anda sedang menopaus anda mungkin mengalami haid yang tidak teratur.

Saya amat bersimpati dengan masalah yang beliau hadapi. Orang pregnant dalam situasi normal tak akan alami haid hingga habis tempoh pregnancy. Keadaan ini amat menyukarkan kerana kita tidak tahu bilakah ovulasi sedang berlaku.

Saya ingin bertanya masalah saya. Haid anda boleh berubah-ubah mengikut dari segi tempoh masa dan juga aliran ketika anda masih remaja. Mereka mula berasa resah apabila haid tidak datang sebulan.

Wanita yang berusia lewat 40-an dan mengalami haid yang semakin sikit atau jarang keluar haid adalah salah satu tanda menopaus. Penyebab Tidak Haid 1 Bulan. Dapat membantu permasalahan saya.

Umur Haid anda boleh berubah-ubah mengikut dari segi tempoh masa dan juga aliran ketika anda masih remaja. Salam saya bulan disember ni saya tak datang haidsaya masih bujang. Saya ada membuat ujian UPT beberapa kali namun hasilnya negative.

Ada 9 sebab wanita mengalami kedatangan haid yang lambat. Hati-Hati Telat Datang Bulan Bisa Menandai 10 Penyakit Ini. Tapi selalunya hari pertama saya haid 7hb dan paling lambat pun 8hn atau 9hb untuk sepanjang tahun initetapi untuk bulan disember ini sehingga ke hari ini 12122011 saya belum datang haidHarap En.

Saya telah berkahwin pada bulan Febuari 2011. Kalau hamil memang tak datang haid langsung selama 9 bulan. Jika kitaran anda lain daripada yang lain dan selalu lambat ini mungkin disebabkan oleh.

Punca haid lambat atau period lambat mungkin tidak diketahui kaum Hawa namun ia boleh menjadi tanda penyakit yang anda mungkin tidak tahu. Eh baru aku perasan bulan ni belum datang haid. Ibu yang masih menyusu badan juga berkemungkinan haid tidak akan datang selama berbulan-bulan.

Salah satu punca susah mendapat zuriat ialah haid tidak tidak teratur. Dan pernah scan namun rahim kosong. 1 Selalu mengambil ubat-ubatan.

Mengetahui masa ovulasi adalah sangat penting bagi pasangan yang inginkan zuriat. Kadang2 sakit di bahagian kiri kadang2 hilang. Datang 2-3 bulan sekali dan ada yang tanpa henti.

Di bawah kami akan huraikan definisi simptom punca haid lambat faktor risiko diagnosis dan rawatan untuk panduan wanita yang datang haid lambat. 6 PUNCA MASALAH HAID TIDAK TERATUR. Ada perempuan yang mempunyai siklus paling normal dan terdapat yang tidak.

Ini bukan bermakna anda hamil semula dalam tempoh menyusukan anak. Selepas bersalin penyusuan susu ibu juga boleh melambatkan kedatangan haid. Namun ia biasanya bersifat.

Wanita yang selalu mengambil ubat-ubatan akibat badan tidak sihat boleh mempengaruhi kedatangan haid. Manakala jika anda sedang menopaus anda mungkin mengalami haid yang tidak teratur iaitu haid sedikit dan sebentar. 2 Mengurangkan berat badan secara drastik.

Kadangkala selepas berhenti menyusukan anak haid tidak datang serta-merta. Antaranya adalah kerana penyakit. Ia seterusnya menyebabkan gangguan kepada kitaran haid.

Punca period tak datang selalunya adalah disebabkan kehamilan. Selain itu masalah lain juga boleh menyebabkan period tidak datang seperti. Stres mendalam mengubah produksi hormon pelepas gonadotropin GnRH mengganggu ovulasi dan penyebab telat datang bulan.

Untuk mengesahkannya korang boleh berjumpa dengan doktor untuk pemeriksaan dan sedikit ujian darah boleh dibuat. Melainkan kalau ada masalah semasa mengandung pendarahan boleh berlaku. Ketika siklusnya tidak teratur atau malah terlambat maka kamu perlu waspada.

Banyak rupanya faktor haid tak datang haid ni. Punca-Punca Haid Tidak Teratur menurut majalah Pa Ma 1Kegemukan berat badan berlebihan ataupun obesiti boleh menyebabkan ketidakseimbangan hormon estrogen di dalam badan wanita. Menurut Dr Autry haid tak teratur merujuk kepada tidak berlakunya proses ovulasi telur matang jadi boleh jadi ia berpunca dar penyakit tertentu yang mengakibatkan tidak terjadinya ovulasi itu.

Saya sendiri juga pernah ketiadaan haid selama 10 bulan selepas melahirkan anak ke 5 kerana menyusu badan. Jangan tak percaya ya faktor tekanan juga boleh menjadi punca lambat datang bulan ataupun period tidak datang sama sekali. Ini disebabkan oleh hormon penghasilan susu badan menghalang ovulasi dan menangguhkan kitaran haid.

Sekarang perut saya macam tidak selesa dan selalu rasa penuh. Jika anda khuatir belum datang bulan setelah berbulan lamanya perhatikan beberapa alasan lambat datang bulan di bawah. Penyebab menstruasi tidak datang selama 3 bulan Tidak sedikit macam-macam gangguan haid yang dapat terjadi pada seluruh wanita.

Haid yang teratur adalah salah satu kriteria kesuburan dan kesehatan seorang wanita. Apa punca lewat haid selain mengandung ya Sebenarnya memang banyak punca lewat haid selain mengandung yang selalu berlaku kepada wanita. Tapi takkanlah mengandung kot.

Sedang mengalami penyakit yang teruk. 9 Punca Lambat Datang Haid Yang Wanita Perlu Tahu. Kali terakhir saya kedatangan darah haid pada bulan April 2011.

Semua paling tergantung dengan situasi tubuh dan kesehatan Anda. Emosional atau fizikal stress yang melampau. Ibu menyusu yang tidak datang haid adalah sesuatu yang normal.

Masalah saya tidak datang haid hampir 3 bulan haid terakhir saya adalah 19122012 dan selepas itu haid tidak datang. Walau bagaimanapun kitaran haid yang sihat boleh berbeza-beza antara 21 ke 35 hari bagi setiap kitaran. Haid yang normal adalah salah satu tanda aras kesihatan seseorang wanita.

Darah haid yang sedikit dan tidak lancar boleh disebabkan oleh pelbagai punca seperti berikut. Berat badan yang turun mendadak. Saya menerima email dari seorang wanita sekembalinya saya dari bercuti di Kuala Lumpur.

Lagipun baru saja pakai suntikan perancang.


Haid Datang Lambat Selepas Bersetubuh Apa Punca Ia Berlaku


Haid Dua Kali Sebulan Normal Ke Atau Ini Tanda Tubuh Ada Masalah


Punca Terjadi Nya Period Tak Teratur Penantian Zuriat


Posting Komentar untuk "Punca Haid Tidak Datang"